تاريخ : جمعه 30 تير 1391برچسب:, | 12:15 قبل از ظهر | نویسنده : نائب الزیاره حرم شهدا

 

 

بسیج بر اساس بصیرت و روشنایی گوهر ایمان در دل او، ایستاده و مستحکم است و چون این استحکام متکی به آن بصیرت است تمام شدنی نیست.

بسیج یعنی حرکت عظیم ملت ایران، همراه با آگاهی؛ احساس آمیختة با عقلانیت حرکت و عمل آمیختة با مبنای فکری؛ عمل گرایی همراه با آرمان گرایی و دیدن افق های دور دست، این ها مجموعه ای است که ذهنیت و هویت بسیج را تشکیل می دهد.

بسیجی آگاه است؛ بسیجی با آگاهی شروع می کند؛ کما این که بسیج با آگاهی شروع شد. چون آگاهی بود، خشنودی هم بود؛ بسیجی ها در جبهه شاد بودند.

شما بسیجی ها بدانید که باید آگاهی تان را تقویت کنید؛ معرفت به فلسفة بسیج، معرفت به کارهایی که بسیج نسبت به آن حساس است.

اساس بسیج در جمهوری اسلامی بر آگاهی است. در اینجا نظام جمهوری اسلامی هرگز نخواسته است عده ای بیایند و چشم هایشان را ببندند و با اطاعت کورکورانه و بی خبر از آنچه که اتفاق می افتد، به میدان بروند و اسلحه ها را بکشند و بنای جنگیدن بگذارند. این را ما نخواستیم.

من می خواهم عرض کنم: جوانان عزیز! بسیجیان عزیز! هر جای کشور که هستید، این بصیرت را روز به روز زیاد کنید. نگذارید بعضی از نیازهای مادی و مسایل کوچک، جلو بصیرت ها را بگیرد. بصیرتتان را حفظ کنید و دشمنتان را بشناسید.

 


برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 30 تير 1391برچسب:, | 12:9 قبل از ظهر | نویسنده : نائب الزیاره حرم شهدا

   


امير المؤمنين (عليه السلام) مى‏فرمايد: آنگاه كه ديدى هلال (ماه رمضان) را فلا تبرح، خشم نگير و عصبانى نشو، و «قل اللهم انى اسالك خير هذا الشهر، و فتحه و نوره، و نصره،و بركته، و طهوره، و رزقه، و اسئلك خير ما فيه و خير ما بعده، و اعوذ بك من شر ما فيه و ما بعده، اللهم ادخله علينا بالامن و الايمان، و السلامة و الاسلام، و البركة و التقوى، و التوفيق لما تحب و ترضى‏»

و بگو بار پروردگارا خير و خوبى در اين ماه را از تو مى‏خواهم و همچنين فتح و پيروزى (بر شيطان) و نورانيت، و يارى (بر روزه‏دارى) و بركت و طهارت، و روزى اين ماه را از تو مى‏طلبم، و از تو خير آنچه در اين ماه هست و بعد از ماه مسئلت مى‏نمايم، و به تو پناه مى‏آورم از شر و بدى آنچه در اين ماه مى‏باشد، و آنچه بعد از آن است، بار پروردگارا اين ماه را با امن و امان و ايمان به تو و سلامت نفس و نعمت اسلام، و بركت و تقوى و توفيق يافتن به آنچه تو دوست مى‏دارى و راضى مى‏گردى بر ما وارد گردان (كه همه اوصاف شايسته را در اين ماه داشته باشيم).

 

منبع: من لا يحضره الفقيه، ص 100.


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 29 تير 1391برچسب:, | 10:32 بعد از ظهر | نویسنده : نائب الزیاره حرم شهدا

 


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 29 تير 1391برچسب:, | 9:56 بعد از ظهر | نویسنده : نائب الزیاره حرم شهدا

 


برچسب‌ها: